Remarketing pojazdów - czyli...

działania zmierzające do ponownego wprowadzenia na rynek pojazdów używanych

źródło:www.flota.com.pl

"Remarketing w Polsce i na Świecie"

W świecie motoryzacji działania remarketingu najbardziej widoczne są jednak podczas ponownego wprowadzenia pojazdu na rynek, czyli podczas odsprzedaży pojazdu. Każdy z nas tworzy swój własny remarketing. Myjemy pojazd, wyświecamy kokpit, dajemy ogłoszenie i zaczyna się...
Jak dzisiaj w Polsce firmy radzą sobie ze sprzedażą niedużych ilości pojazdów w jednym miejscu i czasie? Okazuje się, że polscy fleet managerowie w odróżnieniu od swoich amerykańskich i większości europejskich odpowiedników korzystają z wielu rozwiązań, charakteryzujących się różnymi parametrami, choć niby dążących do tego samego celu, czyli efektywnej sprzedaży.

Czas - nigdy nie wiadomo, jak długo; kwota - nigdy nie wiadomo, czy najwyższa; przejrzystość procesu - nawet jeżeli proces podparty jest wyceną rzeczoznawcy.

Proces ten można ucywilizować przez przetarg. Jest to proces bardzo szybki. Zazwyczaj trwa kilka dni. Pierwszego dnia każdy dowiaduje się, jakie pojazdy można kupić, a drugiego dnia wyłaniany jest "zwycięzca". Nierzadko kupujący w ogóle nie widzą pojazdów, a co za tym idzie - kalkulują oni swoje ryzyko.

A gdzie w tym wszystkim znajdują się aukcje internetowe? Sposób ten, mimo że w naszej świadomości i praktyce pojawił się dopiero w 1995 r. (Pierre Omidyar stworzył stronę "Auction Web"" - dzisiejszy Ebay), istnieje od V w. p.n.e. Ciekawostka. Pierwsze aukcje odbywały się w starożytnym Babilonie, gdzie raz w roku można było wylicytować sobie przyszłą żonę. Aukcje internetowe w Europie i USA to chleb powszedni. Nikt się nie zastanawiać, jak sprzedawać, tylko kiedy sprzedawać. Najlepiej świadczy o tym fakt, że w Polsce największe firmy wynajmu długoterminowego mają rozbudowane działy remaretingu, które również najchętniej wykorzystują własne portale aukcyjne do wyłonienia najlepszej oferty. Typów aukcji jest wiele, choć najpopularniejsze są aukcje proste polegające na podbijaniu ceny w górę oraz aukcje malejące, w których cena maleje i kto pierwszy zdecyduje się na kliknięcie ten wygrywa. Aukcje malejące przeznaczone są jednak do sprzedawania produktów luksusowych, których liczba nabywców jest niewielka - tak też robiono we wspomnianym Babilonie.

źródło: Flota  5 (119) 2014 ISSN 1643-9112 str.42-42 autor: Marcin Korzeniewski